Театрознавчий журнал «Просценіум» 1–2 (23–24)/2009

 

 

ІСТОРІЯ

 

Роман Іваничук – Герой України. С. 3

Ростислав Пилипчук. Репертуар і сценічне мистецтво українського професіонального театру в Галичині (60-ті роки ХІХ ст.) (Продовження). С. 4-15

Марина Черкашина- Губаренко. Валентина Чистякова у ролі Марії Лучицької

(Вистава Харківського державного драматичного театру ім. Т. Г. Шевченка “Талан” М. Старицького). С. 16-20

 

АРХІВ

 

Оксана Палій. Зафіксована мить життя. С. 21

Доміян Козачковський. Театр ім. М. Заньковецької (1926–1928). С. 22-27

 

СПОГАДИ

 

Олександр Оверчук, Євген Бондаренко, Галина Доможирова, Софія Іванова, Марія Білоконь. Валерій Бортяков – феномен Львова. С. 28-38

Зеновій Демцюх. Нас об’єднав “Бокаччо”. С. 39-42

 

КРИТИКА

 

Мирослава Оверчук. Спокуслива містифікація (Рецензія на останні музичні вистави Волинського академічного театру ім. Т. Шевченка). С. 43-52

Любов Кияновська. Ігор Кушплер – прем’єр Львівської опери. С. 53-55

Любов Кияновська, Лідія Мельник. Прапрем’єра опери “Довбуш” Станіслава Людкевича. С. 56-57.

Уляна Рой. В гостях у “Золотого Телесика – 2009”. С. 58-64

 

ПЕДАГОГІКА

 

Йоганн Вольфґанґ Ґете. Правила для акторів (Переклад з німецької В. Сулима). С. 65-72

 

ПРАКТИКА

 

 Анатолій Новіков. “Театр – лічниця для душі” (Інтерв’ю. Розмовляла і переклала з російської М. Гарбузюк). С. 73-78

В’ячеслав Хім’як. Драматичний світ Карпенка-Карого у візіях Федора Стригуна. С. 79-84

Марк Розовський . “Без болю немає мистецтва” (Інтерв’ю. Розмовляла і переклала з російської М. Гарбузюк). С. 85-90

Степан П’ятничко. “Оперний співак повинен гастролювати...” (Інтерв’ю. Розмовляла Т. Шевченко). С. 91-93

Сергій Павлюк. “Я – з родини землеробів” (Інтерв’ю. Розмовляла С. Максименко). С.94-103

Богдан Мельничук. Багатовимірність таланту Сергія Андрушка.С. 104-107

 

ПЕРШІ СТУДІЇ

 

 Олександра  Бонковська. “...Музика з усіх мистецтв найближча до Бога...” (Інтерв’ю. Розмовляла І. Попівчак). С. 108-114

 

СВІТ

 

Аделіна Єфіменко. “Лоенґрін” Р. Ваґнера і “Палестріна” Г. Пфіцнера: роздуми про прем’єрні вистави Баварської національної опери. С.115-119

 

 

КНИГАРНЯ

 

Василь Андрійцьо. Як народжуються і чому не вмирають книги (Ігнатович Г. Від гасниці до рампи.

Нариси з історії українського театру на Закарпатті. – Ужгород: Поліграфцентр “Ліра”, 2008). С. 120-122

Валеріян Ревуцький. Кілька думок з приводу книги Леся Танюка “Мар’ян Крушельницький”

(Танюк Л. Мар’ян Крушельницький. Школа образного перевтілення, заповідана Лесем Курбасом. – К.: Либідь, 2007). С.122123

Людмила Распутіна. Художник у третьому поколінні (Александрович-Дочевський А. Сценографія.

Каталог / Упоряд. А. Александрович-Дочевський, Г. Вишеславський. – К., 2009. С. 124

 

НЕКРОПОЛЬ

 

Анна Липківська. Дмитро Лазорко... Вічний мандрівник. С. 125–128

 

 

ІНФОРМАЦІЯ

 

Оксана Палій. Професор Михайло Рудницький – зблизька (Урочиста академія з нагоди 120-ліття від дня народження). С. 129–130

Віктор Собіянський. Про ювілеї і не тільки. С. 131–133

Світлана Дзюба. “Шість персонажів...” знайшли луганського глядача

(“Шість персонажів у пошуках автора” за Л. Піранделло у Луганському академічному музично-драматичному театрі). С. 134–135

Мирослава Оверчук. Подорож з приємністю й без неї, але з мораллю  (Нотатки з фестивалю “Січеславна” – 2009). С. 136–139

Світлана Шашко. Враження – назавжди! (Огляд театральних фестивалів “Мельпо­мена Таврії”  (Херсон) та “Прем’єри сезону” (Івано-Франківск). С. 140-145

Мирослава Радецька. Романтична балада про славне козацтво (“Тарас Бульба” за М. Гоголем у Луганському академічному музично-драматичному театрі). С. 146–147

Євдокія Стародинова. Святкуємо Міжнародний день театру. С. 148

 

ДРАМАТУРГІЯ

 

Авґуст Стріндберґ. Танок смерти (Переклали зі шведської Н. Іваничук, Н. Бічуя. С. 149

 

 

 

Наші автори, далі у «Просценіумі». С.191

Contents. С. 192

 

 

© Львівський національний університет імені Івана Франка

Театрознавчий журнал «Просценіум»